Newsletter

RAPORT: Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia

Redakcja Instytutu, 12.08.2012
Jak powinna wyglądać edukacja XXI wieku? M.in. o to pytają w raporcie przygotowanym na zlecenie IO Witold Kołodziejczyk i Marcin Polak.

Edukacja jako obszar kluczowy dla rozwoju społecznego wymaga analiz wybiegających daleko w przyszłość. Możemy i powinniśmy próbować przewidzieć, w którą stronę może rozwijać się szkolnictwo oraz jakie będą implikacje tych zmian.

W raporcie Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia przygotowanym na zlecenie Instytutu Obywatelskiego autorstwa Witolda Kołodziejczyka („Edukacja i Dialog”) i Marcina Polaka (Edunews.pl) mowa jest więc o wyzwaniach dla edukacji XXI wieku. Już Albert Camus powiedział, że szkoła przygotowuje dzieci do życia w świecie, który nie istnieje.

Autorzy raportu zwracają szczególną uwagę na globalne związki i zależności, które mają wpływ na procesy uczenia się. Wskazują na to, jakie czynniki w największym stopniu wpływają na procesy edukacyjne, jakie są scenariusze i tendencje zmian. Zadają pytania o kształt edukacji XXI wieku, o zmianę roli nauczyciela przyszłości oraz kluczowe pytanie o wymiar osobisty edukacji. Po co się uczyć w XXI wieku?

Wersja do pobrania: Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia

Zapraszamy do lektury!