Newsletter

ANALIZA: São Paulo: miasto bez reklam

Redakcja Instytutu, 12.06.2013
Instytut Obywatelski prezentuje analizę: "São Paulo: miasto bez reklam". Jej autorem jest Radosław A. Szymański. Analiza jest efektem cyklu publikacji „Miasta z wizją”

Instytut Obywatelski prezentuje analizę „São Paulo: miasto bez reklam”. Autorem analizy jest Radosław A. Szymański. Analiza jest efektem cyklu publikacji pod nazwą „Miasta z wizją”.

Fragmenty analizy:

Brazylia jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się gospodarek na świecie, a prawie dwudziestomilionowe São Paulo jej największą aglomeracją. Z wysokim wzrostem PKB kojarzą się jednak nie tylko gwałtowna poprawa standardu życia, piśmienności czy spadek umieralności niemowląt.

(…)

Eksperyment São Paulo jednoznacznie pokazał, że jedynym powodem, dla którego na billboardach wiesza się reklamy jest sam fakt, że billboardy są obecne. Jeśli przestrzeń reklamową wykupi jedna firma, kolejne pójdą w jej ślady, by nie ryzykować relatywnej straty wizerunkowej. Wielkie, kosztowne reklamy nie leżą jednak ani w interesie firm, które są potencjalnymi nabywcami wielkich, nieefektywnych przestrzeni reklamowych, ani tym bardziej w interesie konsumentów, których przestrzeń wizualna jest w ten sposób zaśmiecana.

Wersja do pobrania: São Paulo: miasto bez reklam

Zapraszamy do lektury!